Buikspieroefeningen

Bekijk de beste buikspieroefeningen bij rugpijn met deskundige uitleg van een kinesiste.

Buikspieren

​Deze veilige buikspieroefeningen voer je uit met een neutrale of rechte ruggengraat. Op die manier verdelen tussenwervelschijven en wervels de belasting waardoor de belasting op je ruggengraat laag blijft.

Bekijk de veilige buikspieroefeningen:   

 

Schuine buikspieren

​Je schuine buikspieren vormen de verbinding tussen je rug- en buikspieren en zorgen voor een zandlopermodel. Ze maken deel uit van het spierkorset rondom je ruggengraat. Het is belangrijk om ze te versterken zodat ze een sterke band vormen rond je wervelkolom.

Deze oefening is ideaal om de schuine buikspieren op een veilige en efficiënte manier te versterken:

 

Verschenen op 6 december 2010 met medewerking van Suzy Schorrewegen, licentiaat kinesitherapie en motorische revalidatie. Herzien op 15 september 2015 door Dominique Pincé, adviserend kinesitherapeut bij Bond Moyson.

Aanbod beweging en vitaliteit

Leg je niet neer bij rugpijn. Blijf bewegen.

Contacteer ons

Voor alle vragen over jouw ziekteverzekering

Bond Moyson Oost-Vlaanderen

09 333 55 00

Online advies

Voor al jouw vragen over gezondheid en welzijn.