Een vraag of een klacht?

Heb je een vraag of een klacht over een thuiszorgdienst of een bepaalde voorziening?

Aarzel niet om met ons contact op te nemen. We nemen contact op met de betrokken dienst en zoeken samen naar een oplossing.

Een klacht of een opmerking over Steunpunt Mantelzorg zelf?

Laat het ons dan ook zeker weten! Klachten en suggesties zijn voor ons kansen om onze werking te verbeteren. We beantwoorden dus zeker elke klacht of suggestie die binnen komt.

Wat gebeurt er precies als je een vraag of een klacht hebt?

1. Je klacht wordt anoniem geregistreerd. Op die manier krijgen we een overzicht van de knelpunten binnen de zorg. Wanneer bepaalde klachten of vragen steeds terugkomen, kunnen we bij de betrokken dienst of overheid pleiten om dit probleem aan te pakken.

2. Wanneer je een klacht hebt over onze dienst, bekijken we intern wat we hieraan kunnen doen. We bespreken dit vervolgens met jou.

3. Heb je een klacht over een andere dienst dan de onze, nemen we contact op met die dienst wanneer dit nodig is. We overleggen met die dienst om samen een oplossing te zoeken. Het kan ook zijn dat de klachtenprocedure van die betrokken dienst wordt opgestart. De betrokken dienst volgt het dossier dan verder op. We houden je uiteraard voortdurend op de hoogte.

4. We sluiten de klacht af en registreren (anoniem) de aangeboden oplossing. Dit is voor ons handige informatie bij de uitwerking van onze acties waarbij we ons steeds de vraag stellen rond welke knelpunten we moeten werken. 

Vind ons op facebook

Contacteer ons

Voor alle vragen over jouw ziekteverzekering

Bond Moyson Oost-Vlaanderen

09 333 55 00