Klusjesdienst

De klusjesdienst van ons ziekenfonds helpt je bij kleine herstel- en onderhoudswerken.

Ons aanbod

​De klusjesdienst komt aan huis voor kleine woningaanpassingen en onderhoud van de woning. De klusjeshulp brengt zelf gereedschap mee. Jij zorgt voor benodigdheden zoals behangpapier, verf of andere.

  • herstellingen die de woning verbeteren: plaatsen van handgreep in de badkamer, lamp vervangen
  • onderhoud van de woning: afwassen van rolluiken, plafonds schoonmaken, behang- en schilderwerken
  • tuinonderhoud en snoeiwerken
  • ... 

De klusjesdienst doet géén herstellingen aan leidingen van elektriciteit, gas en water.

Verhuisplannen? Ook hiervoor kan je als zorgbehoevende een beroep doen op de klusjesdienst.

Kan jij terecht bij onze klusjesdienst?

Ja, als je eigen fysieke conditie het niet meer toelaat klusjes, die tot het normale huishoudelijke takenpakket behoren, te verrichten.

  • Je wordt een dagje ouder.
  • Je bent hulpbehoevend (langdurig ziek, operatie, beperking).

Je hoeft geen lid te zijn van ons ziekenfonds om beroep te doen op deze dienstverlening.

Sterke punten

  • een helpende hand bij kleine ingrepen in je woning
  • door een professionele klusjeshulp
  • een uitgebreid intakegesprek met de sectorverantwoordelijke
  • één aanspreekpunt voor vragen
  • regelmatig overleg tussen medewerker en verantwoordelijke

Prijs en aanvraag

Prijs

De prijs wordt berekend op basis van je inkomen. Daarom spreken we van een persoonlijke bijdrage.

Bekijk hier hoe de prijs wordt berekend (.pdf).

Aanvraag

Wil je een aanvraag doen bij onze klusjesdienst? Dit kan via 09 333 55 00 (kies optie 2).

  1. We maken een afspraak.
  2. Onze verantwoordelijke in jouw buurt komt langs voor een kennismakingsgesprek.  In dit gesprek bekijken we samen welke hulp het meest is aangewezen. Jullie overlopen hoe vaak de medewerker komt, op welke dagen en hoeveel uren. Je verneemt hoe hoog je persoonlijke bijdrage zal zijn.
  3. De medewerker van de klusjesdienst komt bij je langs.

Afspraken

​Ziekte en verlof

  • Wij verwittigen je schriftelijk of telefonisch als de medewerker wegens ziekte afwezig zal zijn.
  • In vakantieperiodes zal de medewerker je zélf de afwezigheid vooraf melden.
  • Ook als de medewerker een bijscholing moet volgen zal hij of zij je zelf inlichten.

Tijdens verlofperiodes kunnen wij enkel een minimale hulpverlening garanderen. Het is dan uitzonderlijk mogelijk dat je minder hulp krijgt of dat er een collega bij je langskomt.

Ben je zelf ziek of kan je niet aanwezig zijn op het afgesproken tijdstip? Verwittig ons ten laatste voor 15u de dag voorafgaand aan de hulp. Wanneer je niet of laattijdig verwittigt, moeten wij je de afgesproken uren aanrekenen.

Begin- en einduur van de werkdag

De medewerker komt bij jou langs op het afgesproken tijdstip.

De medewerker mag het werk niet vroeger stopzetten. Wanneer de medewerker het werk te laat aanvat of vroeger stopt, vragen wij je om ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

Verplaatsing medewerker

Als de medewerker zich verplaatst naar een andere cliënt, wordt volgens de reglementering de helft (maximum een kwartier) van deze verplaatsing aan jou doorgerekend

Middagpauze

De medewerker heeft het recht om tijdens de middagpauze zijn meegebrachte maaltijd op te eten.

Overuren

De medewerker maakt geen overuren zonder medeweten van de dienst en mag geen werk meenemen naar huis.

GSM

Het gebruik van GSM tijdens de werkuren is toegestaan voor professionele doeleinden.

Roken

De medewerker mag tijdens de werkuren niet roken.

Wederzijds respect en vertrouwen

De medewerker is eerlijk en is gebonden aan het beroepsgeheim.

De medewerker stelt zich respectvol op naar elke familie. Hij of zij maakt geen onderscheid op basis van je huidskleur of politieke, filosofische of godsdienstige overtuiging. Wij verwachten ook van jou een correcte houding tegenover de medewerker.

 

Raadpleeg ook onze brochure 'Goede afspraken, vlotte samenwerking'.

Informatie voor:

Contacteer ons

Een vraag voor Bond Moyson Thuishulp?

09 333 55 00 (kies optie 2)