Ontdek je 8 patiëntenrechten
Iedereen is wel eens patiënt. En iedereen heeft patiëntenrechten. Als patiënt heb je 8 rechten die je beschermen en die je altijd kan opeisen. Ook in het ziekenhuis.
Medische fout of medisch ongeval?
Heb je na een medische ingreep of behandeling het gevoel dat er iets fout liep?
- Bespreek het probleem eerst met je behandelende arts.
- Ligt dat te moeilijk? Neem dan contact op met de Ombudsdienst van het ziekenhuis.
- Krijg je geen sluitend antwoord? Neem dan contact op met ons ziekenfonds.
Op basis van de gegevens die je ons bezorgt start de Juridische dienst van ons ziekenfonds een onderzoek. Als dat nodig is, overlegt de Juridische dienst ook met onze adviserend geneesheer. Dan krijg je een advies van ons ziekenfonds.
Beschikken we over voldoende aanwijzingen en bewijzen, dan helpt onze Juridische dienst jou om een schadevergoeding te vragen. Dat kan door een minnelijke schikking of een gerechtelijke procedure.