Klusjesdienst

De klusjesdienst van ons ziekenfonds helpt je bij kleine herstel- en onderhoudswerken.

Ons aanbod

​De klusjesdienst komt aan huis voor kleine herstellingen en onderhoud van de woning. De klusjeshulp brengt zelf gereedschap mee.
Indien mogelijk zorg je zelf voor benodigdheden zoals behangpapier, verf ..., indien niet mogelijk, doet de klusjesman dit.

  • herstellingen die de woning verbeteren: plaatsen van handgreep in de badkamer, vastleggen van losliggende tegels, lamp vervangen
  • kleine sanitaire herstellingen: lekkende kranen
  • onderhoud van de woning: afwassen van rolluiken, plafonds schoonmaken, behang- en schilderwerken
  • tuinonderhoud en snoeiwerken
  • ... 

Zijn de werken iets groter? Ook dan kan je bij ons terecht. De klusjesdienst geeft advies over grotere werken en brengt je indien nodig in contact met gespecialiseerde firma's. 

De klusjesdienst doet géén herstellingen aan leidingen van elektriciteit, gas en water. Ook werken op hoogten van boven de 3 meter kunnen niet door de klusjesmannen uitgevoerd worden.

Kan jij terecht bij onze klusjesdienst?

Ja, als je eigen fysieke conditie het niet meer toelaat klusjes, die tot het normale huishoudelijke takenpakket behoren, te verrichten.

  • Je wordt een dagje ouder.
  • Je bent hulpbehoevend (langdurig ziek, operatie, beperking).

Je hoeft geen lid te zijn van ons ziekenfonds om beroep te doen op deze dienstverlening.

Sterke punten

  • Een helpende hand bij kleine ingrepen in je woning.
  • Door een professionele klusjeshulp.
  • Een uitgebreid intakegesprek met de verantwoordelijke van de klusjesdienst.
  • Eén aanspreekpunt voor vragen.
  • Regelmatig overleg tussen medewerker en verantwoordelijke.

Prijs en aanvraag

Prijs

De prijs wordt berekend op basis van je inkomen. Daarom spreken we van een persoonlijke bijdrage.

Bekijk hier de procedure ivm de prijsberekening (.pdf)

Aanvraag 

  • Je belt naar ons centraal telefoonnummer, 056 230 230 (keuze 2) of via het contactformulier.
  • De sectorverantwoordelijke legt een afspraak vast voor een kennismakingsgesprek. In dit gesprek bekijkt de verantwoordelijke samen met jou welke taken er moeten uitgevoerd worden, hoeveel tijd de medewerker nodig zal hebben en wat je persoonlijke bijdrage zal zijn.
  • Jullie leggen de eerste afspraak vast.

Afspraken

​Ziekte en verlof

  • Wij verwittigen je schriftelijk of telefonisch als de medewerker wegens ziekte afwezig zal zijn.
  • In vakantieperiodes zal de medewerker je zélf de afwezigheid vooraf melden.
  • Ook als de medewerker een bijscholing moet volgen zal hij of zij je zelf inlichten.

Tijdens verlofperiodes kunnen wij enkel een minimale hulpverlening garanderen. 

Ben je zelf ziek of ben je niet thuis op het afgesproken tijdstip? Verwittig ons ten laatste voor 15u de dag voorafgaand aan de hulp. Wanneer je niet of laattijdig verwittigt, moeten wij je de afgesproken uren aanrekenen.

Begin- en einduur van de werkdag

De medewerker komt bij jou langs op het afgesproken tijdstip.

De medewerker mag het werk niet vroeger stopzetten. Wanneer de medewerker het werk te laat aanvat of vroeger stopt, vragen wij je om ons zo snel mogelijk op de hoogte te brengen.

 

Verplaatsing medewerker

Als de medewerker zich verplaatst naar een andere cliënt, wordt volgens de reglementering de helft (maximum een kwartier) van deze verplaatsing aan jou doorgerekend.

 

Middagpauze

De medewerker heeft het recht om tijdens de middagpauze zijn meegebrachte maaltijd op te eten.

Overuren

De medewerker maakt geen overuren zonder medeweten van de dienst en mag geen werk meenemen naar huis.

GSM

Het gebruik van GSM tijdens de werkuren is toegestaan voor professionele doeleinden.

Roken

De medewerker mag tijdens de werkuren niet roken.

Wederzijds respect en vertrouwen

De medewerker is eerlijk en is gebonden aan het beroepsgeheim.

De medewerker stelt zich respectvol op naar elke familie. Hij of zij maakt geen onderscheid op basis van je huidskleur of politieke, filosofische of godsdienstige overtuiging. Wij verwachten ook van jou een correcte houding tegenover de medewerker.

Verzorgende worden?

Wil je graag polyvalent verzorgende of zorgkundige worden? Volg een opleiding.

Contacteer ons

Regionaal Dienstencentrum Bond Moyson

President Kennedypark 2
8500 Kortrijk

056 230 230 (optie 2)